Helt på Nett

Mitt navn er Kristian, og jeg har en interesse over gjennomsnittet for markedsføring og sosiale medier. Jeg spiller inn noen episoder i hverdagen – gjerne over en kopp kaffe – der jeg snakker kort og greit om alt og ingenting rundt digital kommunikasjon.

MediaSamfunnTeknologi

Pappaperm – liten pause


Nå skal jeg bli kjent med min datter! Det gleder jeg meg til. Men, da må det også bli en liten pause i andre ting, blant annet denne podkasten. Håper du fortsetter å abonnere, over sommeren kommer det flere episoder 🤓. Kom gjerne med tips og innspill til meg på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/kristianthomassen Mer informasjon om […]

5. april 2022

Markedsføring som artist – med Arthur Stulien


For ganske nøyaktig for to år siden startet en pandemi som skulle vare i lang tid. Artister måtte snu helt om, og fikk ikke drive med det de selv hadde som inntektskilde. Likevel var det tilsynelatende godt mot hos mange, og flere nye artister dukket plutselig opp fra intet. Hva skjedde, egentlig? Med en gang […]

15. mars 2022

Tone of voice


Er det tydelig hvilken identitet din bedrift har i sosiale medier, eller baserer det seg på hvem som sitter bak tastaturet? I denne episoden ønsker jeg å snakke om viktigheten av «tone of voice», og hvordan du fort kan skape forvirring og bygge mistillit hos dine følgere dersom du fremstår veldig variert. Når du jobber […]

4. februar 2022

Hvilken annonse fungerer best?


Det finnes uendelig med statistikker omkring hva som er den beste typen annonse. Skal man bruke video eller bilde, og hvor lang tekst bør man egentlig ha på de forskjellige plattformene? Her er det vel egentlig ingen fasit. I denne episoden snakker vi om at variasjon er viktigere enn å bestemme seg for en såkalt […]

24. januar 2022

Hvordan smaker en god story?


Inspirert av en whiskyprodusent, ønsker jeg å snakke litt om hvordan markedsføringen får en helt annen verdi når man vekker følelser hos den potensielle målgruppen. Snakker du stort sett om faktabasert verdi, eller bygger du en story omkring produktet og merkevaren din?  I denne episoden kan du kanskje lære litt av hvordan en whiskyprodusent gir […]

14. januar 2022

Markedsføring kan ikke måles


Markedsføring handler om mye, men aller mest om å bygge relasjoner med potensielle kunder. Dette gjøres gjennom mange interaksjoner, og jeg vil påstå at disse ikke er mulig å tallfeste. Spesielt fordi det handler om å bygge forståelse omkring en story og en merkevare. Ja, vi kan se antall mennesker, klikk, besøksvarighet, frekvenser, m.m. Men, […]

4. januar 2022

Rydd opp annonsekontoen – unngå hacking!


Hackere jobber nå med å få tilgang til flere annonsekontoer, og de kjører i gang kampanjer med ekstreme budsjetter som går direkte fra ditt kredittkort. Først hacker de seg inn på en privat profil, deretter oppretter de brukere i bedriftskontoen og setter i gang kampanjer for sine nettbutikker. På denne måten henter de masse omsetning, […]

1. desember 2021

Fredrik Fornes – Suksess med LinkedIn


I denne episoden tar vi en prat med Fredrik Fornes, som virkelig har hatt suksess med LinkedIn. Hans innlegg er sett over en million ganger, og han ble kåret til ÅRETS TALENT under Social Media Awards i år. Episoden vare lengre enn normalt, omtrent 45 minutter, nettopp fordi det er så mange tips å hente. […]

22. oktober 2021

Markedsføring i VR og AR?


Kristian Thomassen var på besøk hos Eirik Norman Hansen, og da blir det fort en del prat om teknologi og fremtid. Ofte med mye engasjement og optimisme. I denne episoden får vi høre litt mer om hvordan AR (augmented reality) og VR (virtual reality) kan påvirke bedriftenes muligheter i relativt nær fremtid. Mer informasjon om […]

6. oktober 2021

Social Media Days 2021 – Oppsummering med Hans-Petter Nygård-Hansen


Social Media Days 2021 er ferdig, og det er tid for en rask oppsummering. Hans-Petter og jeg snakker om hva vi sitter igjen med, relativt overordnet. Hva var bra, og hva slags potensial har konferansen for fremtiden? Episoden er spilt inn like etter konferansen, og publisert på vei opp trappen til hotellrommet. Her er det […]

28. september 2021

Social Media Days 2021, dag 1


Direkte fra hotellrommet, en liten oppsummering av hva jeg sitter igjen med etter første dagen på Social Media Days. Episoden er spilt inn direkte på mobiltelefonen, helt uten klipping og optinalisering av lyd, så krysser fingrene for at det hele er hørbart. Mer informasjon om Helt på nett podcast

27. september 2021

Vær litt ålreit!


En stor del av markedsføringen din ikke trenger å være mer avansert enn å bare være litt ålreit i sosiale medier. Husk på hvem du snakker til/med og sørg for at dine innspill og innlegg beriker deres hverdag. Som ekspert i ditt fagfelt kan du berike andres hverdag ved å dele tips og kunnskap, og […]

10. september 2021

Husk brukernes modus i sosiale medier


Det har gått litt tid siden sist episode, og årsaken er at jeg har fått en ny datter (jeeeei 😍). I den forbindelse vil jeg snakke litt om hva som skaffer engasjement i sosiale medier, og hva vi gjerne glemmer når vi er der som bedrifter. Husk at dine potensielle kunder gjerne er på sosiale […]

1. september 2021

Sosiale medier – Brukertall Q2 2021


Hvert kvartal har Ipsos Norge en måling over antall norske brukere sosiale medier. I alle fall i de mest populære mediene i Norge. I denne podcast-episoden går jeg gjennom de siste tallene, og sammenligner noen dem med fjorårets tall. I tillegg får du høre noen betraktninger og påståtte trender omkring de fleste mediene som blir […]

13. august 2021

Stories på TikTok


Nå som Instagram, Snapchat og flere har kopiert TikTok, med sine Reels og Spotlight, er det på tide at det nå går andre veien. TikTok eksperimenterer nemlig med stories, som først ble lansert av Snapchat i 2013. Stories ble som kjent kopiert av mange etter dette – blant annet Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube, Spotify, m.fl. […]

5. august 2021

Produsent

  Kristian Thomassen

Snarveier

  iTunes profil

  RSS feed

  Webside

Vurdering

Jeg liker ikke denne podcastenJeg liker denne podcasten (+7)
Loading...