Helt på Nett

Mitt navn er Kristian, og jeg har en interesse over gjennomsnittet for markedsføring og sosiale medier. Jeg spiller inn noen episoder i hverdagen – gjerne over en kopp kaffe – der jeg snakker kort og greit om alt og ingenting rundt digital kommunikasjon.

MediaSamfunnTeknologi

Always Be Testing


A/B-testing er tradisjonelt sett et begrep som benyttes for å måle hvorvidt alternativ A eller alternativ B er det beste i en markedsføringskampanje. Ofte blir også resultatet fra denne testingen en slags «fasit» for neste kampanje som kjøres. Skal man bruke rød knapp eller grønn knapp? Skal man ha bilde av person eller produkt? I […]

11. oktober 2022

Hvordan funker algoritmene?


Det er så mange som snakker om algoritmene, og hvordan de fungerer. Jeg forsøker her å forklare litt hvordan de er bygget opp slik at du kan jobbe litt med innhold som faktisk gir deg god synlighet. Mer informasjon om Helt på nett podcast

4. oktober 2022

Inbound marketing for real estate – With Jasper de Weerd


In this episode, I have a guest from Gusto Media in Amsterdam. Jasper de Weerd is working with inbound marketing for real estate projects in The Netherlands, and will share some of the strategies that they are working with. Here are a few things that you can learn from this episode:  How to segment relevant […]

20. september 2022

Hvem eier egentlig dataen til dine følgere?


Når du bygger opp følgere i sosiale medier sikrer du deg egentlig bare tilgang til å kjøpe synlighet hos denne målgruppen. Eieren av dataen er selve plattformen (Facebook, LinkedIn, Snapchat, e.l.), og ikke din bedrift. Dersom plattformen plutselig skulle miste brukernes interesse, er også disse følgerne tapt. Her er en liten oppfordring til å jobbe […]

13. september 2022

Når blir det spam?


Hvor mange mail må du sende før det blir oppfattet som spam? Og hvor høy frekvens kan du egentlig ha på annonsene dine? Min påstand er at spam ikke defineres av antall, men av kvaliteten på innholdet. Har du egentlig målgruppen i fokus? Send inn din tilbakemelding på episoden her: https://falk.media/hpn-melding Mer informasjon om Helt […]

6. september 2022

Potensielle konsekvenser av svært personlige innlegg


Det er blitt en form for trend å publisere meget personlige innlegg på LinkedIn, noe som i utgangspunktet forteller at man faktisk er et menneske. Noen innlegg er nok tøffe for enkelte å legge ut, og det bærer preg av et mot som bør applauderes. Det er nok nettopp derfor at også innlegg som dette […]

30. august 2022

En hyggelig prat om LinkedIn – med besøk av Amund Hestsveen


Idag har jeg fått besøk av Amund Hestsveen, som tidligere denne måneden hadde et par virale innlegg på LinkedIn. Vi tok oss en hyggelig prat om våre beste erfaringer, og deler noen av de beste tipsene vi kan gi til andre som vil få mest mulig ut av plattformen. Har du noen gode tips som […]

26. august 2022

Verktøy som forenkler hverdagen


Noen ganger finner man bare tjenester som forenkler hverdagen betraktelig, og i denne episoden vil jeg gjerne dele noen som funker glimrende for meg. Her er link til tjenester og apper som blir omtalt i episoden: Canva for innholdsproduksjon: https://canva.com Calendly for booking av møter: https://calendly.com Reclaim for å automatisk fylle inn tasks i kalender: […]

23. august 2022

Arendalsuka – Metaverset, regnvær og kaffe


Bonusepisode fra Arendalsuka! Jeg har tatt turen for å lære mer omkring metaverset, og på den måten kunne trekke paralleller til fremtidens muligheter innen markedsføring. I denne episoden får du høre noen små lydklipp som jeg har tatt opp mellom slagene, der jeg deler noen korte betraktninger fra de foredragene jeg har besøkt. Send meg […]

17. august 2022

BeReal – Et relativt nytt sosialt medie


BeReal handler om å være ekte. Derfor kan du KUN poste en gang om dagen – og bare etter at appen sier at du får lov. Du tar bilde med både front- og bakkamera, slik at dine nærmeste får se hva du gjør og din opplevelse av det. Jeg liker det! Legg meg gjerne til: […]

16. august 2022

LinkedIn-tittelen, la oss snakke litt mer om den


Forrige episode handlet om det som står under navnet ditt på LinkedIn. Denne episoden handler om eksakt det samme, men etter mange tilbakemeldinger har jeg valgt å lage en oppfølger med litt bedre struktur 🙂  LinkedIn kaller det for «tittel» når du skal oppdatere profilen din, men akkurat her ligger det et potensial i å […]

9. august 2022

La oss snakke om denne tittelen på LinkedIn


La oss ta en liten prat om denne tittelen som står under navnet ditt på LinkedIn. Mange tips går på at man må fortelle mer om hva man driver med her, og ikke bare holde seg til stillingstittel. Vel og bra. Pass nå bare på at det blir kort nok. Har du tips eller tilbakemeldinger, […]

2. august 2022

Pappaperm – liten pause


Nå skal jeg bli kjent med min datter! Det gleder jeg meg til. Men, da må det også bli en liten pause i andre ting, blant annet denne podkasten. Håper du fortsetter å abonnere, over sommeren kommer det flere episoder 🤓. Kom gjerne med tips og innspill til meg på LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/kristianthomassen Mer informasjon om […]

5. april 2022

Markedsføring som artist – med Arthur Stulien


For ganske nøyaktig for to år siden startet en pandemi som skulle vare i lang tid. Artister måtte snu helt om, og fikk ikke drive med det de selv hadde som inntektskilde. Likevel var det tilsynelatende godt mot hos mange, og flere nye artister dukket plutselig opp fra intet. Hva skjedde, egentlig? Med en gang […]

15. mars 2022

Tone of voice


Er det tydelig hvilken identitet din bedrift har i sosiale medier, eller baserer det seg på hvem som sitter bak tastaturet? I denne episoden ønsker jeg å snakke om viktigheten av «tone of voice», og hvordan du fort kan skape forvirring og bygge mistillit hos dine følgere dersom du fremstår veldig variert. Når du jobber […]

4. februar 2022

Produsent

  Kristian Thomassen

Snarveier

  iTunes profil

  RSS feed

  Webside

Vurdering

Jeg liker ikke denne podcastenJeg liker denne podcasten (+7)
Loading...