Episode 229 – Oppgjøret mot netthets var reklame for ny plate og turne


Lytt til podcast

Klikk her for å gå til episoden

Svekk aldri det klare skillet mellom journalistikk og reklame, heter det i Vær Varsom Plakaten, som er medienes egne etiske regler. Var Julie Bergans «kraftige oppgjør mot netthets» brudd på flere av disse reglene, spør vi.

Dropp Reveal

Marius har testet Reveal, en snedig løsning for automatisering av Facebook-annonsering. Snedig, men ikke verdt det.

Da får du mer igjen for de samme pengene om du bruker det på et Snapchat-filter, slik vi gjorde under Social Media Days

Julie Bergans kraftige oppgjør mot netthets

TV 2 Nyhetskanalens innslag 7. februar med Julie Bergan som «tar et kraftig oppgjør mot netthets» var mest av alt et 5 minutters reklameinnslag for ny plate og turne. Var innslaget et brudd på Vær Varsom Plakaten? MediaPuls tar debatten.

Sosiale medier siden sist:

  • Twitter med sitt første overskudd
  • Instagram tester ny netthandel-løsning
  • EU tvinger håndhevelse av 13-års aldersgrense
  • Facebook ruster opp i Norge – henter DNBs direktør for sosiale medier

Takk for at du lytter på MediaPuls.

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på http://bit.ly/MediaInnspill. Eventuelt sender du oss en epost til enten hpnhansen (a) gmail dott com, eller marius (a) heltdigital dott no.

Du finner Hans-Petter og Marius på http://HansPetter.info og http://Helt.Digital. Vi hadde satt stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på http://Mediapuls.no.


Mer informasjon om MediaPuls podcast

Flere podcaster fra

Lik pCast.no på Facebook